İnternetin günümüzde başka medya organlarına kıyasla pek çok avantaj barındırması yok sayılamayacak ölçüde önemli bir konudur. Çünkü reklamın gerek görsel bağlamda etkileyiciliği gerekse de basılı biçimdeki zenginliği internette kendisine özgürce yer bulabilme imkanı buldu. Özellikle yaygınlaşan internet kullanımı sayesinde bu mecra reklamcılık sektörünün en yaygın ve işlek sahnesi halini aldı. Tüm bu sebeplerden internetin getirdiği dijital devrimin, dünyanın tüm alanlarına yaptığı etkinin en güçlüsünü reklamcılıkta gösterdiğini dile getirmek kaçınılmaz bir duruma işaret etmektedir.
Neden internet reklamcılığı?
Geleneksel yaklaşımlar yerine daha canlı, dinamik bir dile mi ihtiyacınız var? Ulaşmak istediğiniz kitlenin yaş aralığındaki kişiler en çok nerede, nasıl zaman harcıyor? Tüm bu soruların yanıtları henüz cümleleri okurken dahi zihnimizde canlanıyor değil mi? Özellikle 18-30 yaş aralığındaki genç nüfus yirmi dört saatinin yarısına yakın bir süreyi internette geçiriyorken internet reklamcılığının ne denli önemli bir durumda olduğu tartışmasız. Günümüzde kaç kişi gazete alıp okuyor ya da kaç kişi güncel haberleri, izlemek istediği dizileri ve filmleri televizyondan takip ediyor? İnternet kullanımının bu kadar yaygınlaşması şüphesiz geleneksel medya/reklam organlarını birer antika nesnesi görüntüsüne getirdi. Kentin en işlek yerlerinde yer alan afiş ve bilboardlar internetteki reklamların uyandırdığı hisle boy ölçüşemiyor; çünkü insanlar yürürken dahi ellerinden akıllı cep telefonlarını eksik etmiyor.
Ayrıca internet reklamlarının işletmeciler açısından diğer reklam türlerine oranla avantajları saymakla bitmez; interaktiflik ve hız, düşük maliyet gibi artıların yanı sıra zaman hedefli gösterim, ilgi alanı hedefli gösterim, anahtar kelime hedefli gösterim gibi seçeneklerle ulaşmak istenilen kitle merkeze alınır. Tüm bunlara ek olarak internetin ölçülebilen tek reklam mecrası olması ona çok ayrı bir boyut kazandırmaktadır. Yapılan reklam yatırımının yarattığı etkiyi yatırımcıya apaçık bir dönütle gösterebilen internet reklamları, onu diğer reklam türlerinden ayıran en önemli katma değeridir. Durum böyleyken hem daha ekonomik, daha hızlı, daha etkileşimli internet reklamlarını tercih etmemek için hiçbir sebep kalmamaktadır.
Neden Google Ads?
Google Ads (eski adıyla Adworks Google) müşterilerinin açık artırma usulüyle reklamlarını yayımlayan bir servistir. Farklı reklam türleriyle işletmelerin reklamlarını Google arama motorunda, YouTube’da ve uygulamalarda vitrine çıkarır. Global ölçekteki internet reklam gelirlerinde açık ara zirvedeki isim olan Google, bu konumunu uzun yıllar boyunca sunduğu kaliteli hizmetle sağlamlaştırmıştır. Nitekim Google’ın dünya çapında en çok tıklanan, en fazla rağbet gören; dolayısıyla en güven veren web sitelerinden biri olması göz önünde bulundurulduğunda tercihin neden Google Ads’ten yana kullanılması gerektiği anlam kazanmaktadır.
Yatırımınızı ne kadar riske atabilirsiniz? Reklam için ayırdığınız bütçenin amacına ulaşamaması elbette her yatırımcının gözünde hiç arzu edilmeyen bir tablodur. Hedeflediğiniz kitleye en verimli şekilde erişebilmeniz, web sitenizin/satış platformunuzun ziyaretçi sayısındaki artışı Google Ads aracılığıyla sağlayabilmeniz için Sakajans olarak sizi yalnız bırakmayacağız!